Chefparade - kurz sezónneho varenia (Špargľa & Rebarbora)

Hurááá, konečne som sa aj ja dostala na jeden z vynikajúcich kurzov varenia v Chefparade, priamo pod vedením skvelej lektorky Henriety Peškovičovej. Na úvod sa chcem poďakovať Zuzke z Lásky na tanieri, ktorá ma pozvala na tento kurz a podelila sa tak o jeden výherný poukaz na kurz varenia. Ďakujem ZUZI!

Už dávnejšie som sa sem chcela vybrať, nakoľko sa mi páči nie len celý koncept Chefparade, ale hlavne atmosféra, ktorá ide zo spoločného varenia a stretnutia ľudí " s láskou k vareniu". Pre niektorých nemusí byť všetko nové, čo sa na kurze ponúka, avšak vždy sa určite nájde niečo, čo doplní naše kuchárske know-how, iné postupy varenia a hlavne, človek odtiaľ odchádza s pocitom príjemne stráveného večera, nabitý pozitívnou energiou... 


... a tak aj na tomto kurze som napr. zistila, ako ľahko sa dá cibuľa nakrájať bez zbytočného naháňania zvyšnej nepokrájanej cibule po doštičke :-) a prečo všetci "veľkí" kuchári používajú veľké nože a neodrežú si pri nich prsty...


... na začiatok sme si pripravili všetky suroviny k jedlám, ktoré sme sa chystali navariť. Všetky recepty sú z Heninho "súdka", čiže autorské. Uznávam, vymyslela to pre nás veľmi chutne a síce špargľu mám takmer v malíčku, rebarboru som varila prvý krát! ...


... tak isto som veľmi vďačná za recept na Bernskú omáčku, nakoľko k Holandskej nemám pozitívny vzťah, jednoducho mi nechutí, pretože ju cítiť po žĺtkach. V Bernskej sú  taktiež žĺtka, ale v kombinácii so všetkými surovinami ich takmer necítiť. So Zuzkou sme sa nasmiali, lebo náš prvý pokus o varenie skončil "duálnou" prehrou, pri pokuse o prepustené maslo (ghee). Obom nám prihorelo :-) Ale použili sme nakoniec olivový olej, ktorý sme pomaly vliali po okrajoch do žĺtok vyšľahaných nad parou s bielym vínom, na záver sme pridali pažítku, estragón, dochutili limetovou šťavou, čerstvo mletým korením a soľou - ešte viac mi chutila po vychladení, keď chvíľu postála...


... medzi časom sme sa pustili do špargle. Časť sme zapiekli s prosciuttom a sladkou hruškou (tiež môžete obaliť v prosciutte - takto zapečená hruška mi chutila ako nebíčko v papuľke), okorenené čerstvým mletým okorením a poliate javorovým sirupom.... po upečení prelejeme pripravenou Bernskou omáčkou ...


... a taktiež špargľovo-brokolicovú polievku zo zelenej špargle, brokolice, šošovice, cesnaku, korenín a smotany (sójové, či iné rastlinné mlieko). Heňa ju precízne dozdobila :-) Šosovica pridala polievočke úžasnú orieškovú príchuť. Veru, aj táto sa nám podarila. Síce sme zabudli dať cesnak na začiatku do varenia, takže pridaný na konci mal trochu surovejšiu chuť v polievke, ale inak fajn, sme spokojné .-) ...

  .... a vychutnávame si naše prvé kulinárske výtvory ....


... Prišiel čas na rebarboru - po prvotnom čistení sme si ju nakrájali na kúsky a pustili sa do prípravy chutney, každý si ochutil podľa seba, my sme zvolili škoricu, štipku garam masala (milijem vôňu tohto korenia), chilli, hnedý cukor, zázvor, jahody a Heňa nám priliala aj Amaretto. Výsledok bol chutný, sladko- kyslastý, avšak trochu sme chutney povarili viac, ako bolo treba, takže konzistencia bola už takmer džemovitá ...


...dievčatá medzi časom vyšľahali bielka na suflé, do ktorých sa pridala ricotta, limetková kôra a pr. cukor a dali sa piecť do suflé mištičiek ...


... a tu už je vidieť čistá radosť nad vydareným suflé, ktoré sme spolu s Heňou starostlivo dozdobili pripraveným rebarborovým chutney...


... z časti rebarborového chutney nám Heňa pripravila skvelú lahodnú ovocnú polievku, pridá sa zázvor, bazalka, cukor, limetová šťava, kokosové mlieko a jahody, všetko sa zmixuje na hladko. Veľmi svieža chuť, aj keď to už som bola úplne plná a začala doliehať na mňa únava ...


 ... Kiš všetkých Kišov, ako ho Heňa nazvala :-) sme už ani nevládali zjesť. Dievčatá si odniesli po porcii domov, no vydaril sa krásne, dozdobený špargľovými hlavičkami a preliaty rozpusteným maslom bol KING :o)

Ešte raz Vám dievčatá ďakujem za príjemnú atmosféru, Heni, tebe prajem veľa ďalšej energie k tvojmu úžasne nabitému každodennému programu a teším sa na ďalšie stretnutie :-)

3 komentáre:

  1. Jéé to vypadá tak krásně, úplně závidím také už dlouho plánuji nějaký ten kurz:) podle článku jsi si to pořádně užila co ?:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj Jani, ano, bolo to moc fajn a prijemny zazitok, urcite sa odhodlaj :-)

      Odstrániť
  2. Táni, tak to mám už za sebou aj ja ;-) (myslím príspevok) a prečítala som si teda aj Tvoj a nasmiala sa. Ja som ho podrobne nerozpisovala, tak sa teda veľmi teším, že u Teba si môžem viac zaspomínať. No to ghee bol absolútny prepadák, ale na druhej strane sme to vyvážili úžasnou bernskou omáčkou na studeno. Všetko bolo úžasné a teším sa nabudúce :-)))

    OdpovedaťOdstrániť