Slivkový koláč s posýpkou - bezlepkový

Ďalšie pokračovanie spracovania susedových sliviek dostalo tvar koláča. Pri raňajšom nákupe som naďabila v obchode na pohánkovú múku, vravím si, to je ako znamenie, takže ide sa na pečenie koláča. Z pohánkovej som prvý krát piekla a sama som bola zvedavá, ako koláč dopadne. Zistenie po dopečení bolo nasledovné: chuťovo hutnejšie, ale napriek tomu vláčne cesto, no chce ho menej (veď mi aj utieklo z formy pri pečení:-) ) takže uvádzam už upravené množstvo ingrediencií na okrúhlu koláčovú formu, priemer 28cm.

POTREBUJEME na koláč:
200 g pohánková múka 
140 g trstinový cukor
2 vajcia
70 g hera
120 ml mlieka 
1 PL kypriaci prášok z vínneho kameňa
slivky
škoricový cukor
vanilkový bourbon

POTREBUJEME na posýpku:
40 g pohánkovej múky
40 g trstinového cukru
30 g hery

Vymiešame vajcia s cukrom a vanilkovým bourbonom do penista. Pridáme mierne roztopenú heru, mlieko a múku zmiešanú s práškom z vínneho kameňa. Cesto by malo mať polotuhú konzistenciu, ale aby sa stále lialo do formy :-) Ak je husté, pridáme mlieko a naopak, ak riedke, múku. Všetky ingrediencie by mali mať izbovú teplotu.

Cesto nalejeme do vymastenej pomúčenej formy a na husto pokladieme prekrojené slivky. Posypeme škoricovým cukrom (ja som dala 3/4 balíku a zvyšok som dala do posýpky).

Posýpku pripravíme tak, že prstami žmolíme ingrediencie do želanej formy posýpky :-) , ktorou koláč husto posypeme a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C 30 minút, potom dopečieme pri 160°C ešte asi 15 - 20 min. - odskúšame špáradlom. Necháme vychladnúť a môžeme vybrať z formy a dať na podnos, prípadne nechať vo forme a tak krájať a jesť (ako komu zručnosť a chuť dovolí).



 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára