Mramorová bábovka

Ha! Dostala som novú formu na bábovku, doteraz som mala len takú malú, z tortovej formy, tak som hneď otestovala, ako sa pečie v novučičkej teflónovej vysokej forme .-)



Samozrejme, trebalo zvýšiť množstvá surovín, ale dopadlo to výborne, priam mi skoro cesto vykypelo z formy, a tak som jej za odmenu dopriala cukru, akoby to samotná Dora z Perinbaby pocukrovala....

POTREBUJEME:
300 g práškového cukru
300 g hladkej múky
6 vajec
kypriaci prášok
holandské kakao
vanilkový cukor
1 dcl oleja
1 dcl vlažnej vody (podľa potreby aj 1 a 1/2 dcl)

Formu som si pre istotu predsa len vytrela olejovou servítkou a trochu pomúčila.. možno ani nie je treba.

Vyšľaháme si bielka. V druhej nádobe vyšľaháme žĺtka s cukrami a trochou vody, až kým sa nám nerobia väčšie bublinky. Potom pridáme zvyšok vody, olej a múku a premiešame. Na záver zľahka vmiešame sneh z bielkov a vylejeme polovicu cesta do formy. Do zvyšku pridáme kakao a opäť vylejeme do formy na biele cesto.

Podľa chuti je možné pridať aj kúsky čokolády, najlepšie horkej, prípadne hrozienka, či orechy. My máme najradšej obyčajnú, ako ju robievala ešte moja babka :-)

-T-

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára