Jahodové gule

Dnes sme varili na poctivú domácu nôtu :-) viem, že pre mnohých z Vás to nie je nič nové, no domáce gule patria do môjho receptára, tak sú aj na blogu. Tieto gule z tvarohového cesta sme ešte robievali s mojou mamou, dodnes si pamätám, ako sme pekne krájali štvorčeky cesta a balili ovocie, ktoré bolo po ruke. Ja som sa k nim dlhšie nedostala, no konečne som sa odhodlala na túto dobrotu :-) Neviem už presný recept, ako to robila mamka, ale ja som robila cesto nasledovne:

POTREBUJEME:
500 g tvarohu 
400 g polohrubej múky
2 celé vajcia
1 a 1/2 balíčka vanilkového cukru


- môže sa pridať aj citrónová kôra


Najprv si vymiešame tvaroh s vajciami a cukrom. Ja som použila jemný tvaroh, kedysi sme však používali klasický. Potom vsypeme múku, ak treba, dosypeme podľa potreby, aby sa cesto nelepilo, ale ostalo vláčne. Vytvarujeme bochník, ktorý môžeme nechať chvíľku odstáť v chladničke, a potom vyvaľkáme a nakrájame na štvorce (cca 5x5 cm - podľa veľkosti ovocia). Do štvorcov balíme odkvapkané, suché ovocie a na tesno zabalíme do guličky. Jahody odstopkovávame až po umytí, aby sa nám do nich nedostala voda, čím by sa nám vo vnútri gúľ rozvarili. Varíme vo vriacej vode, keď vyplávajp na povrch, vyberieme.


Pochutnali sme si veru, posypala som ich klasicky sladkou strúhankou, ktorú si pripravíme tak, že na masle (cca za varešku) jemne opražíme strúhanku a pridáme práškový cukor. Robievam to od oka, tak množstvo neviem, ale nie je ťažké to odhadnúť, či dosladiť. Na záver polejeme posypané gule ešte roztopeným maslom.
A gule, ktoré nám zvýšia, skladujeme tiež preliate maslom, aby sa nám nezlepili.


 Gule - resp, jahody, sú vo vnútri krásne šťavnaté, avšak stále držia svoj tvar. Sladký večer prajem :-)


PS: keď sme pri jahodách, práve som získala link od Zuzky z Lásky na tanieri na Jahodové dni, ktoré sa budú konať v Bratislave na Primacionálnom námestí od štvrtku - zajtra 28.6 do soboty. Tu je program:
Jahodové dni

2 komentáre:

  1. Táni, tak predsa len jahodové? :-) Strúhankovú posýpku milujem a tvarohové guľky plnené akýmkoľvek ovocím tiež :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mame aj slivkove, ale to som nestihla odfotit, resp, prejedli sme sa jahodovych a slivkove ostali na zajtra :-))) jedli sme uz pocas varenia.. a na jahodove som si robila zalusk od pondelka, len som sa k nim nedostala, vcerajsia Chefparade mi jahodovu chut len znasobila :-)))

      Odstrániť