Šafránové rizoto s cuketou a hráškom

Niekto sa potí pri cvičení, iný pri šporáku, ako práve ja. Čas prázdnin mi vymýšľa večerné programy v podobe varenia obedu deťom na druhý deň. Avšak, dnes som sa pustila rovno do dvoch jedál, jedno majú deti a druhé my :-) A keďže naše deti si ešte len privykajú na chuť úžasného krémového rizota, tak je ľahké uhádnuť, že práve toto rizotko je viac pre nás.

Ale potešilo ma, že ochutnali a už sa tvárili veselšie :-) Dúfam, že časom ho radi vymenia za to klasické slovenské rizoto. Zatiaľ si však dali svoje obľúbené kuracie stew, ktoré robím na rôzne spôsoby, o ňom však v ďalšom príspevku...

Keďže je letný čas, volila som aj letné ingrediencie. Žltá cuketa a hrášok sú jemnými doplnkami a spolu so šafránom tvoria skvelé trio, a samozrejme, zabudla by som takmer aj na pórik. Tak, ale postupne:

POTREBUJEME:
250 g ryže na rizoto (Arborio)
1 menší pór
1 jarná cibuľka
2 strúčiky cesnaku
1 žltá cuketa
cca 2 hrste hrášku
1,5 L vývaru
100 ml bieleho vína
1 malá lýžička šafránu
mleté korenie, soľ
60 g masla
50 g strúhaného parmezánu


Najprv si pripravíme suroviny: pór rozrežeme pozdĺžne a nakrájame na tenšie plátky, jarnú cibuľku a cesnak na tenké kolieska, neolúpanú cuketu rozrežeme  pozdĺžne na polovicu a ešte raz na ďašie polovice a nakrájame na tenké plátky. Do horúceho vývaru dáme šafrán a korenie.
Teraz si rozpustíme cca 20 g masla, na ktorom jemne opečieme pór, cibuľku a cesnak, pridáme ryžu a chvíľu opekáme. Zalejeme vínom a miešame, kým sa nevyparí. Potom prilejeme vývar tak, aby bola ryža jemne zakrytá a opäť miešame, kým sa takmer neodparí. Pridáme hrášok a cuketu a znova dolejeme vývar a znova miešame :-) Ja som ešte raz priliala a potom to už bolo hotové. Ak máme kvalitnú ryžu na rizoto, ide to rýchlejšie. Avšak, cuketa by mala byť jemne mäkká, nie však rozvarená. Na záver primiešame zvyšok masla a väčšinu parmezánu. Zvyšok si necháme na ozdobu .-)


Na krémovom rizote ma baví práve tá fantázia v kuchyni a ak správne funguje, výsledkom sú úžasné kombinácie a za každým môžu byť iné :-)



 Naozaj skvelá večera.. a vínko, čo Vám ostane si môžete k nemu dať :-)



2 komentáre:

  1. Odpovede
    1. dakujem Zuzi, pochutili sme si, odporucam odskusat, toto by aj Terka hadam mohla.. akurat to maslo a parmezan.. no.

      Odstrániť