Lístkové koláčiky s lososom a ricottou

Hravé raňajky na sviatočnú nedeľu :)

POTREBUJEME (4 koláčiky):
1 lístkové cesto
údený losos
ricotta
kôpor
vajcia
mlieko na potretie
soľ

Z vyvaľkaného cesta vykrojíme 8 koláčikov - môžete robiť tvar akýkoľvek, ale musia byť do páru. Z polovice vykrojíme vnútro tak, aby nám ostal iba cca 1 cm okraj koláčika. Plné koláčiky prenesieme na plech, potrieme okraje mliekom a dáme na ne vykrojené koláčiky, jemne pritlačíme. Potrieme žĺtkom a posolíme, pečieme pri 180°C do zlatista.
Do upečených koláčikov dáme ricottu vymiešanú s kôprom (ja som mala mrazený) a soľou, na vrch kladieme lososa. Ak máme koláčiky väčšie, aby sa nám na ne zmestilo aj urobiť vajce, môžeme pridať ešte to a dáme dopiecť (bez -alebo s vajíčkom).
Ja som spravila volské oká zvlášť, lebo srdiečka neboli až také veľké :-) ale zato chutné...



A keďže je veľkonočná nedeľa, nech sa páči, aj jedno kuriatko .-)

5 komentárov:

  1. Táni, krásne, úžasnéééééééééé :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka dakujem, aj ja som sa z toho tesila, na buduce vyvalkam cesto na hrubsie a asi vyrezem vacsie srdcia, aby sa aj to volske oko do nich zmestilo. Kazdopadne, mala som z toho radost, ake je to rozkosne :-) a naviac jednoduche a aj dobre...

      Odstrániť
  2. waw, fakt krásne aj pre oko, ale aj kombinácia losos-ricotta-kôpor :)

    OdpovedaťOdstrániť