Čokoládovo-mandľová fondánová torta

Sviatočná bodka na záver :-)

POTREBUJEME:
180 g kakaa/čokolády
250 g masla
100 g pr. cukru
50 g cukru muscovado 
6 vajec
100 g pomletých bielych mandlí


Na polevu:
100 g horkej čokolády
100 g masla


V hrnci nad parou si roztopíme maslo s kakaom a polovicou pr. cukru a celým cukrom muscovado. (Ja som nemala toľko kakaa, tak som dala 100 g čokolády a zvyšok kakao,  torta je viac mazľavá, čo nie je na závadu, práve naopak - a treba ubrať cukor, čokoláda je sladká, aj keď je horká. Taktiež som teraz nemala muscovado, tak som dala trstinový, ale muscovado je naozaj skvelý .-) ). Keď máme čokoládu rozpustenú, pridáme pomleté mandle.
V druhej nádobe si vyšľaháme vajcia so zvyšným pr. cukrom do penista - kým nestrojnásobia svoj objem.
  Do vyšľahaných vajec opatrne vmiešame čokoládovú masu.
  Vlejeme do pripravenej formy na pečenie a pečieme pri 160°C 25 minút. Torta má byť na vrchu upečená a vo vnútri mazľavá. Vyberieme ju na mriežku a necháme vychladnúť.
Medzitým si pripravíme polevu: opäť nad horúcim kúpeľom roztopíme maslo s čokoládou, miešame aj 7-10 minút, aby bola poleva lesklá. Potom necháme mierne stuhnúť a polejeme ňou celú tortu. Opäť necháme stuhnúť, ale ideálne je, keď sa je torta ešte teplá, aby bolo vnútro vláčne, mierne roztopené, ako fondán .-)




6 komentárov:

  1. to je bomba recept, také milujem, minimum ingrediencií a vyzerá to luxusne! tak toto najbližšie urobím, tá posledná fotka je skvelá úplne ma dostala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) vdka Biba :-) dufam, ze bude chutit, ja mam recept tiez rada kvoli absencii muky...

      Odstrániť
  2. Tani, woow, toto vyzera paradne!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Luci, aj to tak chuti, akurat na man je to syte :) no super cokoladova plna chut.. nasi sa len zalizovali :-)

      Odstrániť
  3. Táni, aký cukor je muscovado? Hneď si to "vygúglim"... Vyzerá to fantasticky, vyskúšam!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzi, maju ho u nas v ille, ale povodne tam ide svetly muscovadu, ja som objavila zatial iba tmavy myslim, pouzivam ho aj na "lepkave" kridielka a barbecue omacky.. je taky iny.. neviem, ako ho opisat :-) prirodny trstinovy cukor....

      Odstrániť